ID: 20314
Alfa Romeo Spider 2.0 turbo
€8.000,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Na ruim 5 jaar rijplezier bied ik hierbij mijn Alfa Romeo Spider te koop aan.
De afgelopen jaren heb ik heel veel tijd en geld besteed aan het optimaliseren van de auto. De grootste veranderingen zijn onder de motorkap te vinden. De Twin Spark motor is zodanig aangepakt dat deze nu een vermogen van 280 pk en koppel van 400 nm levert.
Om dit betrouwbaar te kunnen realiseren zijn er gesmede turbozuigers gemonteerd van het merk Wössner. De rest van de motor is standaard maar volledig gereviseerd. Bij revisie zijn alle onderdelen gecontroleerd en indien nodig vervangen voor nieuwe originele delen. De motor zou in deze opstelling ca. 350 pk kunnen leveren maar omdat ik het liever wat betrouwbaarder houd heb ik ervoor gekozen de turbodruk niet hoger te zetten dan 1 bar en is de ontsteking veilig afgesteld.
Alle motorische aanpasingen op een rijtje:
- Twin Spark motor, volledig gereviseerd ca. 30 dkm terug/3 jaar geleden
- Gesmede turbozuigers van Wössner
- Garrett GT2860RS turbo (zo goed als nieuw, ongeveer 5000 km oud!)
- KDFI vrij programeerbaar motormanagementsysteem
- RVS Uitlaatspruitstuk op maat gemaakt
- RVS downpipe vanaf de turbo op maat gemaakt
- rest van de uitlaat vanaf downpipe t/m eindstuk RVS, op maat gemaakt
- Greddy (replica) dumpvalve
- Fase 1 inlaatspruitstuk (aluminium, steviger dan fase 2 die van kunststof is gemaakt)
- Siliconen koelvloeistofslangen
- Pipercross open luchtfilter
- Front mounted intercooler
- Mocal oliekoeler
- Delphi 440 cc injectoren
- Handmatig instelbare boostcontroller
Overige technische aanpassingen:
- 330 mm Brembo remschijven
- Brembo remklauwen (voorzijde) afkomstig van een Alfa 166
- 276 mm Brembo remschijven achter
- Schroefset voorzijde Novitec
- Schroefset achter FK Königsport
- Koni instelbare schokbrekers achter
- Powerflex rubbers in de draagarmen achter
- Powerflex rubber in bovenste motorsteun
Optisch is er ook een hoop gebeurd, lijstje:
- 18 inch GT Toora velgen, antraciet grijs gecoat
- Zender CUP voorbumper lip, bumper is volledig overgespoten in Grigio Eclisse
- Zender CUP sideskirts
- Lederen stoelen, zwart met rood stiksel, elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
- Lusso vloermatten met rood stiksel
- Handrem en schakelpookhoes in leer met rood stiksel
- Parrot Asteroid autoradio waarmee je zelfs met kap open op de snelweg nog prima handsfree kan bellen
Recent zijn er ook nog een hoop delen vervangen zoals:
- Distributieriem (maart 2017)
- Radiateur
- Radiateur fan
- Alle motorsteunen
- Ruitenwissers
- Remschijven en blokken rondom
- Raammechanisme links
- Koppeling
Ongetwijfeld ben ik nog wat vergeten in een van bovenstaande lijstjes te noteren maar dit is het in grote lijnen. Recent onderhoud heb ik er niet bij gezet maar alle rekeningen zijn aanwezig.
Op dit moment staan er nog een paar zaken op de planning om te fixen:
- Elektrisch verstelbare kap werkt niet (kan nog wel met de hand bediend worden)
- Achterruitje vervangen
- Powerflex rubbers achter
Voor meer info over de auto ben ik doordeweeks na 17.00 uur telefonisch bereikbaar en in de weekeinden de hele dag.
E-mailen of whatsappen is ook mogelijk!
De afgelopen jaren heb ik heel veel tijd en geld besteed aan het optimaliseren van de auto. De grootste veranderingen zijn onder de motorkap te vinden. De Twin Spark motor is zodanig aangepakt dat deze nu een vermogen van 280 pk en koppel van 400 nm levert.
Om dit betrouwbaar te kunnen realiseren zijn er gesmede turbozuigers gemonteerd van het merk Wössner. De rest van de motor is standaard maar volledig gereviseerd. Bij revisie zijn alle onderdelen gecontroleerd en indien nodig vervangen voor nieuwe originele delen. De motor zou in deze opstelling ca. 350 pk kunnen leveren maar omdat ik het liever wat betrouwbaarder houd heb ik ervoor gekozen de turbodruk niet hoger te zetten dan 1 bar en is de ontsteking veilig afgesteld.
Alle motorische aanpasingen op een rijtje:
- Twin Spark motor, volledig gereviseerd ca. 30 dkm terug/3 jaar geleden
- Gesmede turbozuigers van Wössner
- Garrett GT2860RS turbo (zo goed als nieuw, ongeveer 5000 km oud!)
- KDFI vrij programeerbaar motormanagementsysteem
- RVS Uitlaatspruitstuk op maat gemaakt
- RVS downpipe vanaf de turbo op maat gemaakt
- rest van de uitlaat vanaf downpipe t/m eindstuk RVS, op maat gemaakt
- Greddy (replica) dumpvalve
- Fase 1 inlaatspruitstuk (aluminium, steviger dan fase 2 die van kunststof is gemaakt)
- Siliconen koelvloeistofslangen
- Pipercross open luchtfilter
- Front mounted intercooler
- Mocal oliekoeler
- Delphi 440 cc injectoren
- Handmatig instelbare boostcontroller
Overige technische aanpassingen:
- 330 mm Brembo remschijven
- Brembo remklauwen (voorzijde) afkomstig van een Alfa 166
- 276 mm Brembo remschijven achter
- Schroefset voorzijde Novitec
- Schroefset achter FK Königsport
- Koni instelbare schokbrekers achter
- Powerflex rubbers in de draagarmen achter
- Powerflex rubber in bovenste motorsteun
Optisch is er ook een hoop gebeurd, lijstje:
- 18 inch GT Toora velgen, antraciet grijs gecoat
- Zender CUP voorbumper lip, bumper is volledig overgespoten in Grigio Eclisse
- Zender CUP sideskirts
- Lederen stoelen, zwart met rood stiksel, elektrisch verstelbaar en verwarmbaar
- Lusso vloermatten met rood stiksel
- Handrem en schakelpookhoes in leer met rood stiksel
- Parrot Asteroid autoradio waarmee je zelfs met kap open op de snelweg nog prima handsfree kan bellen
Recent zijn er ook nog een hoop delen vervangen zoals:
- Distributieriem (maart 2017)
- Radiateur
- Radiateur fan
- Alle motorsteunen
- Ruitenwissers
- Remschijven en blokken rondom
- Raammechanisme links
- Koppeling
Ongetwijfeld ben ik nog wat vergeten in een van bovenstaande lijstjes te noteren maar dit is het in grote lijnen. Recent onderhoud heb ik er niet bij gezet maar alle rekeningen zijn aanwezig.
Op dit moment staan er nog een paar zaken op de planning om te fixen:
- Elektrisch verstelbare kap werkt niet (kan nog wel met de hand bediend worden)
- Achterruitje vervangen
- Powerflex rubbers achter
Voor meer info over de auto ben ik doordeweeks na 17.00 uur telefonisch bereikbaar en in de weekeinden de hele dag.
E-mailen of whatsappen is ook mogelijk!